Itt egy rövidke városnézés után hajóra szálltunk, majd a Vierwaldstätti-tavon elindultunk Alpnachstad felé.
| Európa legrégebbi fedett fahídjai, az 1365-ben épült, 204 méteres Kapellbrücke. |
| 1993-ban a híd nagy része leégett, néhol még most is látszódnak a nyomok. |
| Luzern nevezetességei: a fahíd és a 2132 méteres Pilatus. |
| Hegyek a tó körül. |
| Luzern a hajóról. |
| Nagyon sok szebbnél-szebb nyaraló volt a tó körül. |
| A Pilatus. |
A kb. 1 órás hajókázás után megérkeztünk Alpnachstadba, ahol a világ legmeredekebb fogaskerekű vasútja, a Pilatus-Bahn közlekedik, aminek legnagyobb emelkedése 48% (átlagosan 42%).
| Sokfelé figyelhető meg a sárkány. A legenda szerint egykor éltek is a Pilatuson. |
| Voltak akik gyalog indultak fel a hegyre. |
| Legelő tehenek a hegy lábánál. |
| Kilátás a fogaskerekűből. |
| Még maradt egy kis hó. |
| Végállomás. |
| A kilátó, háttérben a 2132 méteres csúcs. |
| A másik oldalról ilyen kötélpályás kabinokkal lehet feljutni a hegyre. |
| Luzern a magasból. |
| Mélység. |
Hatalmas élmény volt számomra a felhőkben, majd felettük sétálni.
| A Pilatus látványa a szomszédos csúcsról. |
| A vasút mellett cikk-cakkban a turistaút. |
| Pilatus-Bahn |
| Havasi csókák. |
| A csúcsra vezető út. |
| 2132 méteren. |
| Panoráma a csúcsról. Sajnos állandóan felhők úsztak be, így nem nagyon lehetett gyönyörködni a tájban. |
| Ezután a kötélpályás kabinnal mentünk le Fräkmünteggig, majd átszálltunk a kisebb, 4 személyes gondolába, amivel Kriensig mentünk, onnan pedig trolival utaztunk vissza Luzernbe. |
| Kriens, mögötte Luzern. |
A visszaérkezés után még sétáltunk egyet a városban, ismét megnéztük a fahidat, immáron a lemenő Nap fényében.
| A Kapellbrücke, a Pilatus és a Jesuitenkirche. |
| A város nyolcszögletű víztornya, mely még a híd előtt épült. |
| Luzern másik, kisebb fahídja, a Spreuerbrücke. |
Nagyon sok díszesen festett falú épület van a városban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése