2013. december 26.

Zúzmarás reggel + Helios-44-2 objektív teszt

Új taggal bővült az objektívparkom, beszereztem egy régi szovjet Zenit fotómasina remek kis objektívjét, a Helios-44-2-t. 
Már egy ideje szerettem volna egy fényerős objektívet, de a Nikon 50mm-es 1.8-as optikája 50-60 ezer forint között mozog, ennyit pedig nem terveztem rá költeni, úgyhogy más után kellett néznem. Sok szép mosott hátterű, látványos bokehos fotót láttam több fotóstól is, akik ezt az objektívet használják, úgyhogy el is dőlt, én is beszerzek egy ilyet. Használtan az előbb említett Nikon objektív árának töredékéért be lehet szerezni. A minőségére nincs panasz, igazi kemény elpusztíthatatlan szovjet termék, ami még évek múlva is egyben lesz. A kora nem tudom mennyi lehet, de biztos, hogy jóval idősebb nálam. :) Az objektív M42 csatlakozású, így digitális vázon egy adapterrel használható, ami miatt teljesen manuális, se autofókusz, se fénymérés (bár ez nekem nem újdonság, hisz az 500 mm-es távcsövem/teleobjektívem is ilyen, szóval már hozzá vagyok szokva), a vázon egyedül az érzékenységet és a záridőt lehet állítani, a rekeszt manuálisan az objektív blendegyűrűjét tekerve lehet állítani, ami az én modellemen kicsit lötyög, de nem zavaró, lehet valahogy szorítani is lehetne rajta, bár erre még nem jöttem rá. Ami még hátrány, hogy sajnos nincs végtelen fókusz, így csak közelre lehet használni, bár egy lencsés adapterrel ez a probléma orvosolható lenne.
Frissítés!
Sikerült megoldani, hogy legyen végtelen az objektívvel Nikon vázon is. A lencsés adaptert végül nem próbáltam ki, mindenhol azt írták, hogy sokat ront a képminőségen. Youtubeon találtam egy videót arról, hogy kell szétszedni az objektívet és hová kell tenni egy kis alátétet, vagy távtartót, hogy legyen végtelen. Nekem bejött így, majd valamikor teszek fel róla képeket, amiket már így fotóztam vele.

Pár napja szép zúzmarás nap volt, úgyhogy téma is adódott, amin letesztelhetem mit is tud a Helios.





































4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ehhez hiába a lencsés átalakító. Akkorát koccan végtelennél az üvegen, hogy meglepődsz. Szóval, nincs végtelen. A youtube tartalmaz átalakításról szóló videókat, rá kell keresni a Helios lens-re. Az lehet a megoldás, bár kicsit macerásnak tűnik.

Taylor írta...

Azóta már megoldódott a probléma, mindjárt frissítem is az írást. :)
Lencsés adaptert végül nem próbáltam ki, mindenhol azt írták, hogy sokat ront a képminőségen. Youtubeon találtam egy videót, hogy kell szétszedni és betenni egy kis alátétet, hogy legyen végtelen.

Annie írta...

Szia!
Most csaptam le 5 ezerért vaterán egy ilyen kis objektívre.
Egyébként csak most jöttem rá, hogy van 44M-2 is ami nem ugyan az , mint ami neked van sima 44-2.
Úgy láttam képek és népszerűség alapján, hogy a 44-2 -est jobban szeretik, úgyhogy mivel portrézok leginkább, nekem is rá esett a választásom.
Még sajnos nem kaptam kézhez, és ezért érdeklődnék, hogy canon EOS vázon lesz végtelen, vagy nekem is szerelnem kell?

Taylor írta...

Szia!
Canon vázon van végtelen úgy tudom, úgyhogy nem kell szerelned. :)