2023. szeptember 7.

Túra a Magas-Tátrában 4. nap Ótátrafüred - Tarpatak túra

4. nap Ótátrafüred - Tarpatak túra

Erre a napra is lazább túrákat terveztünk, kora este már Poprádon akartunk lenni, kicsit felfedezni ott is a várost.

Ótátrafüredről (Stary Smokovec) indultunk fel a zöld jelzésen Tarajkáig (Hrebienok), mint a 2. napon, viszont a zöld-sárga elágazásnál jobbra fordultunk a sárga jelzésre. Az út gyönyörű fenyőerdőben vezetett végig a hangosan zúgó Tarpatak mellett, néhol az úton hatalmas sziklák állták utunkat, itt sokszor mászni kellett, amíg elértünk a 7,5 km-es túra után Tátraerdőfalváig (Tatranská Lesná). Innen a tátrai villamosvasúttal (TEZ) visszamentünk Ótátrafüredre, mivel még nem akartunk visszamenni egyből Poprádra, a kék jelzésen elindultunk felfelé a piros elágazásig, majd vissza, ez kb. 5 km-es túra volt.

Ezt a túrát közepesnek mondanám, néhol volt húzósabb a terep, ajánlott a jobb túrabakancs, túracipő.

Ótátrafüred megálló.

Vízesés a Tarpatakon.

A túra nagyobb részén ilyen köves az út, ide érdemesebb bakancsban jönni.

Fenyőerdőben vezet az út végig.

Tátraerdőfalva állomás.

A tátrai villamosvasút (TEZ).