Itt egy rövidke városnézés után hajóra szálltunk, majd a Vierwaldstätti-tavon elindultunk Alpnachstad felé.
Európa legrégebbi fedett fahídjai, az 1365-ben épült, 204 méteres Kapellbrücke. |
1993-ban a híd nagy része leégett, néhol még most is látszódnak a nyomok. |
Luzern nevezetességei: a fahíd és a 2132 méteres Pilatus. |
Hegyek a tó körül. |
Luzern a hajóról. |
Nagyon sok szebbnél-szebb nyaraló volt a tó körül. |
A Pilatus. |
A kb. 1 órás hajókázás után megérkeztünk Alpnachstadba, ahol a világ legmeredekebb fogaskerekű vasútja, a Pilatus-Bahn közlekedik, aminek legnagyobb emelkedése 48% (átlagosan 42%).
Sokfelé figyelhető meg a sárkány. A legenda szerint egykor éltek is a Pilatuson. |
Voltak akik gyalog indultak fel a hegyre. |
Legelő tehenek a hegy lábánál. |
Kilátás a fogaskerekűből. |
Még maradt egy kis hó. |
Végállomás. |
A kilátó, háttérben a 2132 méteres csúcs. |
A másik oldalról ilyen kötélpályás kabinokkal lehet feljutni a hegyre. |
Luzern a magasból. |
Mélység. |
Hatalmas élmény volt számomra a felhőkben, majd felettük sétálni.
A Pilatus látványa a szomszédos csúcsról. |
A vasút mellett cikk-cakkban a turistaút. |
Pilatus-Bahn |
Havasi csókák. |
A csúcsra vezető út. |
2132 méteren. |
Panoráma a csúcsról. Sajnos állandóan felhők úsztak be, így nem nagyon lehetett gyönyörködni a tájban. |
Ezután a kötélpályás kabinnal mentünk le Fräkmünteggig, majd átszálltunk a kisebb, 4 személyes gondolába, amivel Kriensig mentünk, onnan pedig trolival utaztunk vissza Luzernbe. |
Kriens, mögötte Luzern. |
A visszaérkezés után még sétáltunk egyet a városban, ismét megnéztük a fahidat, immáron a lemenő Nap fényében.
A Kapellbrücke, a Pilatus és a Jesuitenkirche. |
A város nyolcszögletű víztornya, mely még a híd előtt épült. |
Luzern másik, kisebb fahídja, a Spreuerbrücke. |
Nagyon sok díszesen festett falú épület van a városban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése